Roadmap


Stages of everything as a Service

De “Everything As A Service” van producten beschrijft de strategie om waarde te creëren door services aan producten toe te voegen of een product zelfs te vervangen door een service. Verkoop van onderhoudscontracten voor kapitaalgoederen is een voorbeeld van een service in aanvulling op een product. Het verkopen van 10.000 uren warmte in plaats van een verwarmingsinstallatie is een voorbeeld van het product vervangen door een service. De focus-verschuiving van product-georiënteerd naar service-georiënteerde dienstverlening wordt ook wel “servitization” genoemd.


Wij helpen onze klanten de transformatie te maken in deze nieuwe service-economie. Een economie waarin klanten resultaten verwachten en niet enkel een product of een service.

Everything-as-a-Service maturity model

Benchmark waar uw bedrijf staat. Weten waar u zich momenteel bevindt op de ladder is van cruciaal belang om te bepalen waar u zich op moet richten om uw organisatie naar een volgend niveau te tillen. Het Everything-As-A-Service maturity model beschrijft de stadia waar een organisatie doorheen gaat in de transformatie van een product georiënteerde organisatie naar een service georiënteerde organisatie. Met op de hoogste trede een business model waarin niet meer de verkoop van het product centraal staat, maar waar de toegevoegde waarde die het product levert als service wordt aangeboden.

Gebruik onze Field Service Innovatie Services of Assessment Services om nieuwe bedrijfsactiviteiten te verkennen!

Laat ons workshops organiseren met uw managementteam en belangrijke gebruikers om in uw bedrijfsprocessen te duiken en een robuust plan te definiëren.


Resultaat is een overzicht met de nodige stappen om een toekomst bestendig Field Serviceverlening te realiseren ondersteund door technologie.

Naar modelbedrijf